Vel Satis 3,5 AW55-50 - lockup(?)

Jeżeli masz problemy z automatyczną skrzynią biegów - napisz a napewno Twój post nie zostanie bez odpowiedzi.
Witam, mam następujący problem, który wszyscy spotkani mechanicy bagatelizują twierdząc, że tak ma być i że te skrzynie tak mają. Tylko, że wcześniej skrzynia tak nie miała.
Otóż od pewnego czasu skrzynia ma jakby uślizg na niskich biegach. Zamiast normalnie cignąć auto robi to bardzo mulasto. Dodawanie gazu kręci silnik od 2000 nawet do 3000, w zależności od stylu jazdy ale nie czuć tego w przyspieszeniu. Odpuszczenie gazu powoduje natychmiastowy spadek obrotów silnika do wartości jałowych (800-1000).
Dopiero w okolicy połowy 3 biegu (50-60 km/h) następuje jakby zapięcie loockupu i auto odzyskuje sprawność i obroty nie spadają po odpuszczeniu gazu. Jest moc i przyspieszenie.
Na zimno dzieje się tak na każdym biegu (1-5) ale po nagrzaniu problem tylko do połowy 3 biegu. Potem zapina się lockup i auto jedzie normalnie.
Dodatkowo przed wystąpieniem tych objawów pojawił się lekki świst ale tylko przy ruszaniu z miejsca. Potem nie występuje.
Wiem, że było inaczej i nic nie gwizdało i nie ślizgało się ale wszyscy do których zajechałem po diagnozę twierdzą, że to normalne objawy i skrzynia pracuje prawidłowo.

Wczoraj Clipem sprawdzałem załączanie lockupu i wygląda to tak, że gdy jest rozpięty to elektrozawór SLU pobiera 200mA, natomiast gdy jest zapięty to SLU pobiera 1000mA. Wydaje się więc, że elektrozawór poprawnie wykonuje swoją robotę i sam lockup jest ok bo reaguje. Pytanie czemu elektrozawór załącza się tak późno a na zimno wogóle? Czy to może być kwestia przyuczenia ponownego czy raczej skrzynia z auta? Co może powodować takie objawy?
espasik
 
Posty: 3
Rejestracja: wt paź 26, 2010 16:48 pm
Lokalizacja: WM

Wróć do Problemy z automatyczną skrzynią?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
cron